חידוש תו נכה - כל מה שאתם צריכים לדעת

מערכת שורש  טו אב, תשפג  8/2/2023

איך התהליך של חידוש תו נכה עובד?
.......................

חידוש תו נכה - כל מה שאתם צריכים לדעת

צילום: freepik

תו נכה בא לידי שימוש עבור כל אלו שיכולת הניידות שלהם נפגעה והם מוכרים בדרגת נכות של לפחות 60% על פי תקנות החוק. בעוד כי בעבר תו נכה היה מונפק לצמיתות, כי החל ממרס 2019, תו נכה שניתן לצמיתות לא מצריך חידוש מכל סוג שהוא אחת ל-8 שנים, אם כי כיום משרד התחבורה לא נוהג להנפיק תג נכה לצמיתות, כך שעל אף הסדרת העניין ב-2019, עדיין מרבית הנכים יצטרכו לערוך חידוש תו נכה אחת לתקופה. אז מה צריך לדעת לפני שמתחילים את התהליך? על כך החלטנו להסביר לכם בכתבה זו.

איך התהליך של חידוש תו נכה עובד?

• השלמת טופס הבקשה - עליכם להשלים את טופס הבקשה למען קבלת תג החניכה לנכה וקבלת פטור מאגרת רישוי בתור השלב הראשוני של חידוש תג נכה.

• צירוף כל המסמכים הרלוונטיים - בעת בה אתם מעוניינים לבצע את החידוש, תצטרכו לצרף צילום של כל המסמכים הרלוונטיים לנושא, מסמכים כמו צילום ת"ז (כולל ספח), צילום של רישיונות הרכב ועוד מסמכים נוספים שיוכלו להיות נחוצים בהתאם למקרה הספציפי של הגשת הבקשה. כמו כן, חשוב מאוד לציין כי יהיה צורך גם במכתב חתום על ידי הנכה המבקש לחדש את התג שלו, מכתב שבו יצוינו בין היתר מספרי הרכבים אותם הוא מבקש לצרף אל רישום התג שלו.

• אישורים - במקרים בהם האדם שהגיש את הבקשה של חידוש תו נכה אינו בעל הרכב עליו ינהג או יוסע, יהיה צורך באישורים רלוונטיים, כמובן בהתאם לסטטוס בעל הרכב. לדוגמא, במקרים בהם הרכב רשום על שמו של השותף לחיים, הרי שיהיה על הנכה לספק לצילום תעודת זהות כולל ספח של בני הזוג, זאת בעוד כי יידרש גם חוזה או כל תצהיר אחר מעורך דין אשר מוכיח כי אכן מדובר על שני בני זוג החיים יחדיו ומנהלים יחד בית.

למה כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין להוצאת תו נכה?

אין זה משנה אם מדובר על מקרים של הוצאת תו נכה חדש לחלוטין או לחילופין, על מקרים של חידוש תג נכה - תמיד יהיה כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום וזאת משלל סיבות. כמו כן, חשוב מאוד לציין כי הוצאת תו נכה היא תהליך מורכב מאוד, זאת בשל רצונם של רשויות החוק לצמצם במידה יחסית את חלוקת התו המדובר, בין היתר כדי לוודא כי הוא יוענק רק לאלו הזקוקים לו באמת. אולם, בעוד כי מדובר על החלטה הגיונית למדי, כדאי לציין כי לעיתים החלטה זו יכולה להביא לכך שהתהליך של הוצאת תו נכה יהיה קשה מאין כל שיעור - בדיוק לשם כך יהיה כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין להוצאת תו נכה.

היעזרו באיש מקצוע כדי למלא את כל המסמכים

מילוי לוקה בחסר או מילוי שאינו מדויק של כל המסמכים עלול לגרום לעיכוב הבקשה ואף במקרים מסוימים גם להביא לפסילתה הכוללת, הראייה לכך היא העובדה כי בערך כ-20 אלף בקשות של הוצאת תו נכה נדחות במהלך כל שנה. בדיוק לשם כך, תמיד יהיה מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין להוצאת תו נכה, זאת מאחר ובהינתן הדרכה מקצועית מאת איש מקצוע מנוסה תוכלו לוודא כי הכל מתבצע כשורה - בין אם מדובר על הוצאת תו נכה או על חידוש תו נכה. אמנם, חשוב לציין כי כדי למצוא עורך דין אמין בעל ניסיון מוכח תמיד תצטרכו לערוך סקר שוק מעמיק שכן, זוהי אינה בחירה פשוטה כלל.

בשיתוף:https://kan4u.co.il/